Wyniki Google wskazują jednoznacznie: prawie połowa wyszukiwań w Internecie związana jest z lokalnymi usługami. Wniosek jest jeden: najczęściej weryfikujemy te informacje, które znajdują się niedaleko nas.
Nieważne, czy mieszkamy gdzieś na stałe, czy też wybieramy się w podróż. Jak w takim razie promować swoją działalność, aby dotrzeć do jak największej grupy klientów? Postaramy się dać Ci kilka wskazówek, a jeśli jesteś tym tematem zainteresowany, to zajrzyj po więcej informacji na pozycjonowanie stron olsztyn.
Czym jest SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization, to szereg czynności wykonywanych w celu poprawienia widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej. Wykonuje się w związku z tym szereg działań, od technicznej poprawy strony, po marketing i promocję w sieci.
Lokalne SEO
Lokalne praktyki optymalizacyjne opierają się dokładnie na tych samych zasadach i przyświeca im jednakowy cel. Co w takim razie odróżnia lokalne SEO od standardowego? Po pierwsze, jest to grupa odbiorców, po drugie, regionalne praktyki pozycjonowania są przeznaczone przede wszystkim dla lokali gastronomicznych, rozrywkowych, medycznych czy usługowych (fryzjerzy, księgarnie, piekarnie, kawiarnie itp.). Pozycjonowanie stron olsztyn to dowód na regionalny charakter praktyk, wdrożonych w życie przez mniejsze firmy.
Lokalny horyzont jest szerszy, niż myślisz!
- Według badań 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie najpierw sprawdza jego stronę internetową.
- 78% lokalnych wyszukiwań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
- Ponad 85% użytkowników korzysta z Google Maps, dzięki czemu wzrasta liczba wyszukiwań „blisko mnie”.
Najważniejsze elementy optymalizacji SEO
Krok 1: Klient
Musisz postarać się scharakteryzować swojego odbiorcę. Ustal więc jego płeć, wiek, wykształcenie, pracę, zainteresowania i potrzeby, aby wiedzieć, jakimi kanałami dystrybuować swoje produkty.
Krok 2: Słowa kluczowe
Mając już obraz swojego klienta, postaraj się określić jego intencje wyszukiwania. Im bardziej dopasujesz się do fraz, które wpisuje do wyszukiwarki, tym wyższa będzie Twoja pozycja rankingowa.
Krok 3: UX
Twoja strona internetowa musi być intuicyjna i prosta w obsłudze. Najważniejsze jest dotarcie do danych kontaktowych oraz możliwość łatwego zapoznania się z ofertą. Im mniej, tym lepiej.
Krok 4: Wirtualna wizytówka
Korzystając z panelu administratora w Google Search Console, stwórz wirtualną wizytówkę. Może ona poprawić konwersję nawet o 25%, a dodatkowo pozwala zbudować fundamenty zaufania w sieci. Koniecznie zsynchronizuj ją z mapami, aby łatwiej było do Ciebie dotrzeć.
Krok 5: Social media
Wesprzyj swoją strategię za pomocą mediów społecznościowych, z których korzystają miliony użytkowników. Polecenia na Instagramie czy Facebooku mogą poszerzyć krąg Twoich odbiorców i wesprzeć działania marketingu szeptanego.
Krok po kroku zmodyfikujesz całą strukturę firmy. Nie zwlekaj, rozpocznij już dziś. Zapoznaj się z tym, co proponuje pozycjonowanie stron olsztyn. Dowiedz się, jaką wartość ma dla Twojej regionalnej działalności SEO.