Marka rangi premium to marka, która jest dobrze znana i szanowana przez docelową bazę klientów. Marka ta stała się synonimem danego produktu lub usługi i jest kojarzona z wysoką jakością, wysokim statusem i dobrą obsługą klienta.

Jakość premium

Pierwszą rzeczą, która przychodzi do głowy, gdy myślimy o markach premium, jest ich jakość. Jeśli marka jest premium, oznacza to, że produkty, które oferuje są wysokiej jakości i są odpowiednio wycenione.

Unikalna propozycja sprzedaży (USP)

Marka premium ma unikalną propozycję sprzedaży lub USP, która pomaga jej wyróżnić się z tłumu. USP może być oparta na dowolnym aspekcie produktu lub usługi oferowanej przez firmę.

Autentyczność

Marka premium powinna być autentyczna w swoim podejściu do praktyk i operacji biznesowych, jak również w swoich kampaniach marketingowych i komunikacji zarówno z klientami, jak i potencjalnymi klientami.

Zorientowanie na klienta

Marka premium rozumie potrzeby swojej grupy docelowej i stara się dostarczać produkty i usługi o wartości dodanej oparte na tych potrzebach w przystępnej cenie, tak aby jej grupa docelowa była zadowolona z jej oferty i kontynuowała regularne zakupy niezależnie od tego, czy są jakieś promocje lub zniżki oferowane na te produkty, czy nie!

Ściśle określone wartości jakie wyrażają oraz styl życia

Wreszcie, marki premium takie jak Elisabetta Franchi kojarzą się z pewnymi wartościami i stylem życia – takimi jak status, prestiż i ekskluzywność – a konsumenci wiążą te wartości również z własnym życiem.